Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

HTML

Külön hálószoba

Önterápiás blog lelki instabilitásomról, a nem kellően széles életről, meg a nyomorúságos kis párkapcsolati problémáimról.

Friss topikok

  • whale: @mirri maz duur: Mókuska, te akartad, hogy így legyen. Akkor mégse jött össze a dolog apuval? Lesz... (2014.05.07. 14:37) Még egyszer a barátkozásról
  • mirri maz duur: @whale: ahogy vesszük kicsit megint mániás vagyok és önpusztító. de élvezem (2014.03.09. 10:58) Casting minden
  • tnb: Ok.Várjuk az információt.Szépen haladsz.Szerintem sokan szeretnénk így állni,ahogy te. (2014.02.08. 19:11) Update
  • tnb: Semmi gond nincs.Jó anya vagy.Sajnos ez a mai rohanó világ,a pénz hajszolása megviseli a családi k... (2014.02.08. 19:07) Rehabilitált anya
  • gingerbread: Örülök, hogy gyógyultok! Igen, a férfi és női barátság nagyon más. Mindig is más volt, de ne mond... (2014.01.19. 14:25) Döglött macska

Kis, gyerekes anya

2013.09.04. 14:19 :: mirri maz duur

Néha azt akarom, hogy semmi közünk ne legyen egymáshoz. Nagy veszekedések után például. Ilyenek vagyunk, felfortyanunk, eszkalálódik a helyzet, mindenféle dolgot egymás fejéhez vágunk. Aztán viszonylag hamar lehiggadunk.(Erről az jut eszembe, amit edzés kapcsán "tanultam", hogy a kevésbé edzett ember pulzusa kardio-mozgáskor csak lassan emelkedik meg a megfelelő pulzusszámra, viszont mozgás után nehezen is áll helyre. Aki edzett, az hamar felveszi az "üzemi hőmérsékletet", és ha abbahagyja, akkor a szervezet hamar visszateszi magát üresbe. Nem tudom, hogy mi ennek az előnye, de biztos van. De az allegória mentén szemlélve mi igen "edzett" veszekedők vagyunk.)

Szóval lehiggadunk hamar. Csak az a kérdés, mi történik a lehiggadás előtt. Ilyenkor szokott mindenféle önpusztító gondolatom támadni, vagy össze akarok csomagolni, és elhúzni a picsába, és vissza se nézni.

Pár napja egy ilyen alkalommal vettem magamnak egy ágyat. A vaterán találtam, tök jó állapot, pont megfelelő méret, tetszik, nem drága, lecsaptam.

fda6_5_300.jpg

De lépjünk egyel hátrébb, csak hogy elmondjam, miért a blog címe, meg a téma. Van egy szobánk, jelenleg dolgozó meg mindenféle cuccot tárolunk benne. Elég katyvaszos, összevissza, és nem tudok rendet tartani benne, túl sok a szar. Hosszútávon gyerekszobának szánjuk, ha igény lesz a külön szobára, most még nincs.

Régen, nagyon-nagyon régen ez volt ez én gyerekszobám. Nem emiatt akarom, meg nem emiatt kötődöm hozzá, csak úgy incidentally mondom. Mert felmerült bennem, nem is egyszer, hogy akarom, csak magamnak, és itt mindenki hagyjon békén. Akarok egy ágyat, akarok egy halom szekrényt, ahol  csak az én dolgaim vannak, és nincsenek a konyharuhák közé mini USB átalakító kábelek dugdosva, meg nem ugrik ki egy guriga DVD a pulóvereim alól.

Pár hete merült fel bennem először a gondolat (akkor indítottam a blogot). Mert a válás nem opció. Nem praktikus, nem éri meg sehogy sem. Meg olyan végleges. És ha mégis?

De a lakást meg lehetne osztani. (Ez eleve vicces, mert ez két lakás egybenyitva, az egyik az enyém, a másik az övé. És nem, nem a szomszédomhoz mentem hozzá, ha ez felmerül.) Legyen az övé a mostani háló, vigye oda a szarjait. Legyen az enyém a dolgozó, az én szarjaimmal. És ne menjünk be egymás területére. (Ja, vigye a számítógépét meg a vele járó kupit is, mert kivagyok tőle.)

A vadabb elképzelés szerint innentől se puszi, se pacsi, nem vagyunk a szó klasszikus értelmében házasok, csak lakótársak - érdekközösség, közös konyha, de a fürdőből van kettő, az már külön. Mosson magára. Én meg hadd dobjam a földre a ruháimat a SAJÁT SZOBÁMBAN.

De legtöbbször csak odáig jutok, hogy kell egy zug. Néha találkozzunk, de néha eltűnhessek, és senki ne kérdezzen semmit.

Beszélgettünk erről a pszichológussal. Többször előjött már ez az attitűdöm. Hogy mindenki hagyjon békén, ne kérjenek számon, ne ellenőrizgessenek, ne figyelmeztessenek a feladataimra. Tudom magamtól, úgy csinálom, úgy priorizálom, ahogy kedvem tartja. A magam metodikája szerint szeretek élni. Ne ugassanak bele. Kérdezte, hogy szerintem milyen korra jellemző ez a hozzáállás. Mert hát ez a kamaszkor, kérem.

Valószínűleg nem voltam. Vagy nem a megfelelő időben voltam. A klasszikus korai tizenéves korban még kb. Barbie-tam. (Jó, senki sem baszott 13 évesen, az én rasszomból legalábbis, 93-ban). Egész gimi alatt jó kislány voltam. Elsőszülött, aki semmilyen módon nem megy szembe a szülői elvárásokkal.

Aztán egyetemen, vagy még inkább utána, elszabadult a pokol. Felmerült bennem, hogy én egy autonóm személyiség vagyok, aki konkrétan azt csinálhat, amit akar. És csináltam is. És titkolóztam, nem mondtam el otthon, a negyedét sem. Hazudtam, ha kellett.

Közben meg nagyon nehezen bírtam beadagolni a szüleimnek, hogy ez a tér nekem kell. Évekig akartam külön szobát, 15 évesen jutottam el oda, hogy szóljak, hé, nagylány vagyok, ide a rumliszobát! Nekik nem jutott eszébe. Így voltam a saját lakással. Vagy 2 év volt, mire szóba mertem hozni.

Mindeközben a kamaszkor állandósult. Egy dacos, összeférhetetlen, öntörvényű, nagyigényű és ellenszolgáltatásra nehezen rávehető elkényeztetett liba lettem. Maradtam. Szerintem maradtam.

Emlékszem, úgy egy éve, amikor az előző (azóta kirúgott) pszichológusom a pofámba vágta, hogy ez nem felnőtt viselkedés, és nőjek fel. Kurvára felkaptam rajta a vizet. Mi az, hogy nem vagyok felnőtt? Dolgozom, háztartást vezetek, családom van! Mi a fasztól leszek felnőtt, ha nem ettől? A mostani pszichológustól egészen bevette a gyomrom. (Tényleg szuper a srác. Egy barátom ragaszkodik hozzá, hogy biztos szexelni akarok vele, vagy csak azt akarom, hogy ő akarjon. És biztos rám facsarja ki esténként, miközben a menyasszonya zuhanyozik. Ezt nem tudhatjuk meg soha.)

Mondtam, hogy összetegeződtünk? Részben azért, mert szeretek meghökkenteni, és látni akartam az arcát. Másrészt meg tényleg nagyon idegen tőlem a magázódás, senkivel sem magázódom, pláne nem egy nálam (minden értelemben) kisebb emberkével. Szóval egy mondatom közepén közbeszúrtam:

- Lehet, hogy ez teljesen nem professzionális, és ér nemet mondani, de muszáj nekünk magázódni?

Mosolygott, ahogy szokott mindenféle hülyeségemen.

- Nem, nem muszáj.

Úgyhogy most így vagyunk.

De vissza a szobámba. Kitaláltam gyönyörűen, hogy hogy rendezném be, hogy hova tenném és milyen ágyat, hol lennének a ruháim, a gépem, stb. Megvillogtattam már a férjemnek (mint a válás alternatíváját), de nem vett komolyan. "Égeti a pénz a zsebedet, és költeni akarsz." Ennyi volt a reakció. (Meg még annyi, hogy biztos félre akarok kúrni, és ahhoz kell a szoba, meg az ágy. Nem akartam neki mondani, ha meg akarnám csalni, ha eljutnék idáig, nem volna akadály, hogy a hitvesi ágyban tegyem ezt.)

Ha belegondolok nagyon hasonló reakciókat kaptam a szüleimtől, amikor szubtilisan célozgattam a saját szobára, vagy a saját lakásra. Nem vettek komolyan, nem a lényegi részére koncentráltak a kérdésnek.

Pár napja megint bedühödtem valamin, és vettem ezt az ágyat. El kéne mennem érte, elszállíttatni (jelenleg nem fér be a szobába, baszki). És valahogy el kell mondanom a férjemnek. Rettegek tőle.

10 komment

Címkék: kamaszkor ágy szülők gyerekes külön hálószoba

A bejegyzés trackback címe:

https://kulonhaloszoba.blog.hu/api/trackback/id/tr255488748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miazmás (törölt) 2013.09.05. 06:52:25

Olyan határozott és magabiztos vagy bizonyos dolgokban, megmondani miért gond? Igaz arról már lecsúsztál, hogy apránként adagold be neki...hát selejtezz, pakolj, legyen meg a helye aztán jé valahogy idekerült egy ágy is...nem hinném, hogy gondot okozna ezt beadni neki. Ismer és sztem ezen simán átlépne, pláne, ha abban a szobában is oszolna a kupi. Jó, általában a pasikat a kupi sem izgatja, de ezt nem hinném, hogy függetlenedési lépésnek tekintené, de mondjuk ne háborús időszakban told be az ágyat, me akko tuti. Ezek a lépések nem végleges megoldások, de ahhoz, hogy bármilyen komfortérzedet emelkedjen, ahhoz jó. Tudod, mint a kamaszok: akkor is megcsinálom, nem érdekel más, nekem kell és kész. :) A megosztás nagyobb falat, arra még van idő és nem is biztos, hogy szükség lesz rá, de milyen jó, hogy legalább a tér nem akadály...két szobás lakásban szétköltözni, majd fél évet úgy lehúzni, hát az ellenségemnek sem kívánom...

C. Gallus 2013.09.05. 12:22:01

@miazmás:

Fél év... Úristen! 3 hét is borzalmas volt.

pbéla 2013.09.05. 13:07:42

A férjed nem olvassa ezt a blogot?
Az mindent leegyszerűsítene...
:-)

Én a Hortobágyra szeretek kijárni. Megnyugtat. Kikapcsol. Feltölt.
Lapos, felül kék, alul sárga, középen vonal. Jól esik ez az ingerszegénysége. Egy túrabakancs, egy távcső és egy fényképezőgép. És fél óra után már le vagyok lassulva, mosolygok, és mindenhol csak a szépet látom. És élvezem, hogy 6-8 órán át nem is látok embert, a számat pedig csak akkor nyitom ki, ha kifulladok a gyaloglásban. Imádom!

miazmás (törölt) 2013.09.05. 19:34:55

@titti79: @C. Gallus: és nem csak durván hangzik, borzasztó volt a javából...de elmúlt. Titti, amit el lehet követni a válás elkerülése érdekében, azt tedd meg, próbáljátok ki, mert vannak dolgok, amelyeken lehet változtatni. Bizonyos embereken, helyzeteken soha. Próbálj meg túllépni a szarságokon, pölö, hogy kiöntötte, nem rakta el mittomén...ezekből indul a vita és lesz három napig nem beszélünk...aztán jó sok szex és persze próbálj magadra is időt szakítani. Nem egyszerű, hogy mindig minden klappoljon, de legalább nem 8-5-ig dolgozol, mikor a családra, háztartásra, önmegvalósításra csak pár órád marad. Így rugalmasabb tudsz lenni.

szövetszöcske 2013.09.06. 10:25:15

Véleményem szerint rossz felé kapisgálsz. Nálunk is volt hasonló szituáció (mármint hogy hagyományosan az asszonyé volt mondjuk a családműködtetés 90%-a). Volt némi adok kapok, majdnemelválunk, végül az asszony feloldódott abban, hogy rengeteg saját programja van, edzeni jár, bulizik 1-2 hetente hajnalig, varr esténként sokszor, vagy éppen barátnőzik. Beállt arra a családi működés, hogy az otthoni melók kb. harmada övé, harmada enyém, harmada az anyósomé (+taki néni, + néha kertész). És ettől sokáig nem javult ám semmi. Rettentően feszült volt, hogy kicsúsztak a kezéből a dolgok. Én vásároltam ruhát-cipőt stb. a gyerekeknek, ő nem tudta a méreteket, nem tudta hogyan kösse le a kölköket, kibukott hogy ketten kétfelé. Én tartottam fejben hogy mikor mit kell bevásárolni sampontól a takarítószereken át a tanszerekig, ha ő ment néha bevásárolni, anyósom baszogatta, hogy ez sincs, az sincs, a gyerekek ezt a fajta joghurtot meg sem eszik stb. Én tudtam, hogyan kell bepakolni a mosogatógépbe, hogy ne maradjon dzsuvás minden. Én tudtam, hogyan lehet levezényelni egy fürdetést-fektetést, hogy a kölykök ne nyávogjanak, hogy valami nem rendesen ment.
És a balhék időről-időre ugyanúgy előjöttek ám, nekem ugrott hülyeségekért (mert azok a tevékenységek amiket nem ő csinál, azokban az én rendszerem-szervezésem szerint mentek a dolgok, amihez nem volt hajlandó alkalmazkodni, viszont ha valami nem sikerült, akkor robbant és mindenki hibás volt, ha én húztam el sörözni, neki kellett fektetni-fürdetni, mire hazaértem sokszor ki volt bukva).
A közhangulat csak azóta változott, hogy eresztett a maximalizmusából (elsősorban magával szemben, de így persze velem szemben is). Mert persze van leterheltség is, sokat számít, de a balhék elsősorban az elvárásokról, alkalmazkodásról szóltak (legalábbis nálunk így volt).

miazmás (törölt) 2013.09.07. 07:28:28

Nehéz, ebből látszik, hogy minden helyzet speciális és a megoldás is eltérő. Ami az egyik helyen működik, a másiknál nem jó. Talán így tanácsot sem lehet adni...de azért az fontos, hogy a másik mennyire együttműködő és egyáltalán képes-e a változásra...a 90%-át csináltam a házimunkának, de sajnos az én hibám is volt, hogy az életünk szervezése kimerült annyiban, hogy én megcsináltam és persze eleged van, ha a másik beleszarik mindenbe...és ha még csak ez lett volna....de olyankor még segítséget sem szívesen kérsz, ha látod az eredményét annak, amit megcsinál illetve még az eredményt sem látod, mert úgy csinálja meg. És ilyenkor vagy nem szólsz, na akkor legközelebb is olyan lesz...ha szólsz, akkor ''én mindenbe belekötök'' és marad a megcsinálom inkább én, mert akkor legalább 1x kell csinálnom, nem újra csinálni...sztem ez sokaknak ismerős, kivéve azokat, ahol a ffi, ha segít, az tényleg azt jelenti, hogy azzal már nem kell foglalkoznia a nőnek.

Crossroad 2013.09.18. 12:13:42

@titti79: Emlékeim szerint a régi blogon írtad, hogy van új. Ahogy pl. nekem, neki is megadhattad a címet, tudtodon kívül...

mirri maz duur 2013.09.20. 15:11:04

@Crossroad: simán lehet, de nem hiszem. ha meg igen, akkor a saját pénzéért mindenki annyira hülye, amennyire akar

whale 2013.09.21. 22:11:04

"Ez eleve vicces, mert ez két lakás egybenyitva, az egyik az enyém, a másik az övé."

Ez is egy érdekes momentum. Ezek szerint nem úgy vettétek meg a két lakást, hogy mindkettőben 1/2-ben vagytok tulajdonosok, hanem KÜLÖN a kettőben, 1/1-ben.
Ti már akkor akkor arra készültetek, hogy szétmentek egyszer?

mirri maz duur 2013.09.22. 17:06:01

@whale: nem. az egyik az enyém volt, és megvette a szomszédot.
süti beállítások módosítása