Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

HTML

Külön hálószoba

Önterápiás blog lelki instabilitásomról, a nem kellően széles életről, meg a nyomorúságos kis párkapcsolati problémáimról.

Friss topikok

  • whale: @mirri maz duur: Mókuska, te akartad, hogy így legyen. Akkor mégse jött össze a dolog apuval? Lesz... (2014.05.07. 14:37) Még egyszer a barátkozásról
  • mirri maz duur: @whale: ahogy vesszük kicsit megint mániás vagyok és önpusztító. de élvezem (2014.03.09. 10:58) Casting minden
  • tnb: Ok.Várjuk az információt.Szépen haladsz.Szerintem sokan szeretnénk így állni,ahogy te. (2014.02.08. 19:11) Update
  • tnb: Semmi gond nincs.Jó anya vagy.Sajnos ez a mai rohanó világ,a pénz hajszolása megviseli a családi k... (2014.02.08. 19:07) Rehabilitált anya
  • gingerbread: Örülök, hogy gyógyultok! Igen, a férfi és női barátság nagyon más. Mindig is más volt, de ne mond... (2014.01.19. 14:25) Döglött macska

Lefolyó

2013.12.23. 06:04 :: mirri maz duur

Nem tudom, mit csináljak veletek :)

Ha leírok valami igazán őszintét, arra semmit nem kapok vissza. Legyen férj, meg pasik, meg konfliktus, és akkor eszitek. Whatever.

Azon a feladaton gondolkodom, amit a pszichológus adott házi feladatnak még korábban. Hogy olyan helyzetekben, amikor valami rosszat mondanék saját magamra (hülye vagyok, ronda vagyok, alkalmatlan vagyok), erővel fordítsam meg a gondolatot, és mondjam azt, hogy NEM, nem vagyok hülye, nem vagyok alkalmatlan, teljesen jól csinálom! Belenézek a tükörbe, és visszakézből azt mondom magamnak: ronda vagy, kövér vagy, nagy a hasad, öreg az arcod. És megfordítom: NEM, csinos vagy, q jó izmos lábad van és szép a hajad!

És mivel overachiever vagyok, van, hogy néha meg tudom azt csinálni, hogy MÉG MIELŐTT rondákat mondanék magamra, ki is hagyom ezt a fázist, és rögtön a jókat mondom. Mintha magamnak találtam volna fel az agykontrollt :)

De hogy ez mennyire pótolja a másoktól kapott kedvességet - ebben még van mit fejlődnöm.

Az a baj, hogy rá vagyok utalva a visszajelzésekre. Ezt már írtam korábban - nemrég olvastam vissza pont ezt a részt - hogy mániákusan függök más emberek kinyilvánított véleményétől. Ha nem hallom, hogy szép vagyok, okos vagyok, stb. akkor nem bírom elhinni. És hiába mondogatom saját magamnak, az nem ugyanaz. Egy lépésre vagyunk a lelki maszturbálástól, nem? Ha más nem csinálja nekem, akkor csinálom magamnak. De az nem ugyanolyan.

Elképzelhető, hogy továbbmegyek az allegóriával, és eljutok oda, ahova a szexben? Hogy már csak úgy jó, ha magamnak csinálom? Más már nem tud hozzám úgy nyúlni, ahogy nekem jó. Maximum nézhetik, és ez nekik lehet érdekes, élvezetes. De nem szállhatnak be, nem adhatnak. Nem olyat, ami igazán jólesne.

Milyen egyszerű lenne, ha a lelkem is így működne. Ki lehetne szerkeszteni a többieket. Nem függni tőlük.

A szexuális önellátás mintájára érzelmi önellátás. A pszichológusom szerintem ezt próbálja. Nem halat ad az éhezőnek, hanem megtanítja halászni.

De ettől (még?) messze vagyok. Egyelőre függök, és így nagyon nehéz. Az érzelmi egyensúlyom egy dugó nélküli kádra hasonlít, amiből alul süvít kifelé a jóérzés, és felül folyton tölteni kell. És akkor tudok vacogás nélkül ülni a kádban, hogyha jó forró visszajelzések csorognak be, rendszeresen. És az is előfordul, hogy hideg víz folyik be, Istenem, de hányszor. Vagy - ha már itt tartunk - hidegnek érzem azt a vizet, ami befolyik. Nem is tudom, hogy rosszabb ülni a kádban - hogyha üres, vagy ha hideg.

images.jpg

Az a baj, hogy az emberek - a férfiak, mondjuk ki - nem így vannak kalibrálva. Nem jön belőlük vég nélkül a kedvesség, a figyelem. És ezt nem is fair elvárni tőlük.

A férjemmel már egész jól tudom ezt játszani. Ki tudom belőle hozni, kényszeríteni a bókokat - valahogy ügyesen. Félig viccesen. Kicsit kevésbé bénán, mintha megkérdezném, hogy "csinos vagyok?" (Bár ez is előfordul.) Például mondjuk rendbe rakok valamit, kitakarítom a konyhát, végére érek valami nagyon nemszeretem házimunkának, és azt mondom: "Igazán olyan egy rendes kis feleséged van!". Vagy ügyesen abszolválok valami gyerekekkel kapcsolatos dolgot, elérem, hogy nyugi legyen, örüljenek és ne öljék egymást. "Ez most elég jó anyukaság volt, nem?". Vagy: " Nézd, azért elég királyul áll ez a szűk nadrág, nem semmi fenekem van." És ilyenkor mosolyog és azt mondja, igen, persze, nagyon ügyes vagy, csinos vagy.

Jaj, de lúzerség. De akkor is ez működik, ez tölt.

Miért nem értik a pasik, hogy ilyen kedves félmondatokkal egy csomó szar helyzetnek ki lehet húzni a méregfogát? Mert ezt nem csak én igénylem, nem hiszem el, hogy csak én. Néha meg lehet a másikat dicsérni.

(Apám jut eszembe, lehet, hogy ezt már mondtam, de nem olyan rég egy családi ebéden azt találta mondani, hogy azért nem mondott nekünk sok pozitívat gyerekkorunkban, mert nem szabad a gyereket túl sokat dicsérni, elbízza magát. Fel voltam háborodva. Mosolyogtam rajta, de belül sírtam. SEMMIT, semmi mást nem szabad csinálni, csak dicsérni. Ki dicsérje, ha nem a szülei? No, máris látszik, hogy miért ér a férfiak dicsérete olyan q sokat nekem. Miért van ekkora luk ott, ahol ennek kéne lennie.)

Tudjátok, mi van? Azóta nagyon figyelek arra, hogy én is dicsérjem. Őt. A férjet. Ne csak cseszegessem, hogy ez sem csinálta jól, azt is elrontotta. Karácsonyi sütiket gyártottam a konyhában, a nagyfiam elunta, és az öccsével együtt az apját fárasztotta vagy 40 percig. És nálunk a két kisfiú egy térben potenciális idegösszeomlás. A férj mégis abszolválta valahogy. Amikor kész voltam és bementem a gyerekszobába, nyugiban építőkockázott az egyikkel, a másik meg mesekönyvet nézett az ágyon. "Igazán olyan ügyes, jó kis apuka vagy!". Ennyi kellett. "Te vagy a szuper háziasszony, hogy megcsináltad a sütikat!".

Nyálas? Igen. Jólesik? Kurvára. Mindkettőnknek.

Az a gond (mindig van egy gond), hogy bármennyire is jólesik a férjem pozitív visszajelzése, néha más kell. Több kell. A képzeletbeli kádamban sajnos a férjféle bókok nem olyan forrón folynak a csapból. Más pasiké tud lenni forróbb. Nem csak verbálisan. Hanem látni, hogy vágynak rám, uram bocsá' szakmailag elismernek. Ilyenek. A szomszéd kádja mindig forróbb.

Elhiszitek, hogyha azt mondom, hogy nem akarok tőlük többet? Csak egy kis lélekmasszázst. Nem akarok továbbmenni velük. Ha továbbmennék (tételezzük fel az absztrakt helyzetet, hogy esetleg), az már nekem nem jó. Az már a ... "fizetség". Tudjátok, az a régi igazság, hogy a férfiak érzelmeket hazudnak a szexért, a nők meg szexet hazudnak az érzelmekért.

Csakhogy ezek a pasik - akik így vannak, feltűnnek, eltűnnek - nem akarnak "fizetség" nélkül forró vizet önteni a kádamba. És ezt persze tökéletesen megértem. Tök logikus.

Nem akarnak "csak úgy" a barátaim lenni. Elkopnak. Eltűnnek. Amit ők akarnak, megkapják máshol, olcsóbban - akár otthon. High maintenance vagyok. Egy energianyelő fekete lyuk.

Mégis ki akarna a barátom lenni? Ki akarna engem az extrák nélkül? Hol lenne abban a üzlet?

Közgazdász vagyok, baszki. A business-alapú kapcsolatokban hiszek. Adsz-kapsz. Amíg fair a deal, addig van üzlet. Isten hozott az érzéstőzsdén.

Love of Money 3.jpg

7 komment

Címkék: férfiak boldogság férj kapcsolatok szeretetéhség

A bejegyzés trackback címe:

https://kulonhaloszoba.blog.hu/api/trackback/id/tr515705215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2013.12.23. 12:16:35

Mit írjak? És főleg minek? Már mindent leírtam, amit erről a helyzetről, meg rólad gondolok.
Az előzőhöz írjam le századszor, hogy valami trauma ért gyerekként és azért vagy olyan, amilyen? Hogy a szüleid nem tudtak úgy szeretni, ahogy arra neked szükséged lett volna? Minek?

Ehhez most megint írjam le, hogy, teljesen személytelenül, idegenként beszélsz, írsz a férjedről? Gondolom így is érzel. Minek?
Történne bármi? Na ugye...

gingerbread · http://enkanapem.blog.hu 2013.12.23. 12:48:56

Én azért szoktam írni...
De a problémát értem. Nekem pasilétemre is szükségem van ezekre a bókokra és dicséretekre, mert az önbizalmam soha nem volt elég. Éppen ezért úgy gondolom másnak is szüksége van erre, sokat is bókolok a feleségemnek, de neki erre nincs szüksége, szokta is mondani, hogy nem kell ennyit mondani... Sok időbe telt mire megértette, hogy nekem viszont szükségem van erre és ma már egész szépen dicsér és bókol. Ez pedig nekem nagyon fontos, sőt az a legfontosabb, amit ő mond. Bár néha álmodozom más nőkről, mégis mindig az a legfontosabb visszajelzés, amit tőle kapok.

orsiw 2013.12.24. 14:18:03

Jó a poszt. Hasonló dolgokon godolkozom én is jelenleg. Pl. hogy mekkora meló nem kívülről jövő kényszer hatására megtenni valamit, ami kisebb-nagyobb erőfeszítést igényel, hanem önállóan, önmagunkat motiválva. Ja, és hosszútávon, rendszeresen. Mi van, ha nem teszem meg? Szétfolyok. Annál azért jobb, ha van egy eredmény (még az is, hogy legalább megpróbáltam) pláne úgy, hogy saját magamat rúgtam érte fenékbe ösztönzésképp.

Nagyon jól érzed, hogyha csak külső véleményekre hagyatkozol, attól neked még nem lesz több önbizalmad. És akkor tényleg lefolyó maradsz. És akkor tényleg nem szívesen barátkoznak veled a tökmindegykik. Úgy is lehet (néha) szemlélni, hogy a kapcsolataink tükrök. Nem lehet összetörni, ha pattanást fedezel fel az arcodon, ugyanakkor észre lehet venni, ha begyógyult a hege.

Pár éve egy szomorú esemény hatására mély önelemzésnek vetettem alá magam. A sok önostorozás közben felvillantak események, amikben - kívülállóként szemlélve - nagyon is frankón viselkedtem. És akkor ezekre a jó dolgaimra kezdtem igazán fókuszálni. És bizony már csak azt tartottam kellemetlennek, hogy ezt nem tettem meg addig. Nagy erőt adott. Felfedeztem egy erős "belső vázat", és ez azért stabil, mert nem mások homályosítottak fel, hanem saját magam jó dolgaira döbbentem rá a sok "megfelelés" meg "elismerési vágy" miatti hókuszpókuszok gubanca alatt. Kívánok neked is hasonlót! (Úgyis itt a karácsony.)
A stabil önbizalomhoz vezető út elég melós. De megéri. Mert nemhogy nem fogod annyira szomjazni mások dícséretét (jólesni persze jól fog, de nem várod el mindenáron - pláne azért, hogy TE jobban érezd azután magad), de nem fog érdekelni mások véleménye! A legfntosabb tényleg az, hogy ez belül legyen oké. És akkor egyik nap váratlanul a tükörbe nézve hirtelen elcsodálkozol: Hogy mennyire szépnek látod magad! És ezt fogják észrevenni mások is. Lehet, hogy nem jegyzik meg, de keresni fogják a társaságodat. Nem azért mert szép vagy. Hanem mert belül oké leszel.

gingerbread · http://enkanapem.blog.hu 2013.12.24. 20:42:30

Érdekes dolog ám ez az önbizalom. Én például szakmai téren tele vagyok önbizalommal, és ezt sokszor vissza is igazolja az élet. Viszont magánéletben nem annyira. Nehezen kezelek társas helyzeteket, nem jól reagálok érzelmekre. A Feleségem rengeteget segített, és ő elfogad így, de tudom, hogy rengeteget kellene fejlődnöm ezen a téren...

mirri maz duur 2013.12.27. 22:50:11

@whale: én most pont nem érzem ezt. nem a traumára gondolok, azt nem tudom, még dolgozom rajta.
de a férjjel kapcsolatban határozottan javul a helyzet. jóban vagyunk, néha még szeretjük is egymást. nem tudom, mi többet várhatok

HoldViola · http://fiamma.blog.hu/ 2013.12.28. 18:55:17

Én nem értek egyet azokkal, akik szerint az ember önbizalmának csak magából kell táplálkoznia. Igenis fontos a környezet visszacsatolása; hiába van valaki elszállva magától, milyen fain, ha közben ennek hatását kívülről nem érzékeli. Amúgy... Nem lehet, hogy arról van szó, hogy a te elsődleges szeretetnyelved az "elismerő szavak", és ezért vágysz több dicséretre? Van egy irányzat, ami szerint az egyes emberek különféle dolgoktól érzik szeretve magukat, és van akinek ehhez folyamatos dicséretre van szüksége. Itt egy link róla, ahol teszt is van (www.rezgesero.hu/rdekessgek/rdekessgek.html). Azzal már nem foglakozik ez a teszt, de nyilván megvan az egyéni oka, kinek éppen miért lett éppen az a szeretetnyelve és ehhez nem is kell feltétlenül trauma szerintem.

tnb 2013.12.30. 23:21:44

Szia.
Szerintem sokan olvassuk a blogodat.Nagyon jó.Kicsit olyan is mintha ingyen járnánk pszichológushoz.Sokat lehet belőle tanulni.Értem én,hogy szükséged van a vissza jelzésre.De hát mások olyan jól leírják gondolatainkat.Csak ismételni tudnám őket.
Írjál csak,mi olvassuk.És igen,az embereket a szaftos részek érdeklik.Így vagyunk programozva.
üdv
süti beállítások módosítása